top of page
חיפוש

איך להפסיק לדבר ולהתחיל להיות

עודכן: 23 בפבר׳ 2022



אני לא בסיפור הזה מאתמול. כבר מזמן הבנתי שהכל מתחיל אצלי, שיש לי כוח להשפיע. שהפרשנות שלי תקבע איך ארגיש יותר מאשר המציאות. שאף אחד חוץ ממני לא באמת צריך להשתנות כדי שיהיה לי טוב. שהרגשות שלי הם תוצאה של המחשבות שלי. שאני יכולה הרבה יותר ממה שאני חושבת שאני יכולה.

אני יודעת את כל זה. חלק מזה למדתי בקורסים יקרים, את השאר מתוך משברים קשים. אז איך אני עדיין מחשבנת לבן הזוג שלי מי עושה מה? צורחת על הילדים? מתלוננת על הבוס? איך אני עדיין כל כך קשה עם עצמי, וזוכרת להלקות את עצמי אחרי כל זה? איך אני עדיין בלחץ ממה שיהיה וחרטה על מה שהיה?


כי לא תמיד מספיק ללמוד.


כדי שהחכמה הזאת תהיה בכיס שלנו, תהיה לנו זמינה דווקא ברגעים הקשים, צריך לתרגל.

צריך להכניס את זה לחיים.


אז אמרתי שאני אעשה מדיטציה כל יום ואלך לישון עם דמיון מודרך ואכתוב כל ערב 3 דברים טובים שקרו היום. וואלה, החיים עמוסים, ותמיד יש משהו יותר דחוף. או- עוד יותר גרוע, אני אשכרה עושה את זה, וחצי שעה ביום אני בודהה מהממת, אור קסום של אהבה, ואז הילדים חוזרים מהמסגרות וקוראים "אמא אמא" מאתיים פעם... ואז מה?


אז כן. צריך לתרגל. אין ברירה. וזה חייב להשתלב עם עוד אלפיים משימות שיש כל יום. אין ברירה. ולא נעים להודות, זה יצטרך להיות קל או לפחות נעים או מעניין, אחרת זה פשוט לא יקרה.

החדשות הטובות הן שכל אלה הן חדשות טובות! בכל מקרה תרגול רוחני לא שווה הרבה אם הוא לצד החיים ולא בתוכם.


אז איך עושים את זה בפועל, בתכלס, תוך כדי החיים העמוסים? הנה כמה נקודות שיעזרו:

(ובסוף כמה רעיונות לתרגולים מעולים)


1. לבחור דבר אחד כל פעם!

כשההרגל ייווצר יהיה אפשר לעבור לדבר הבא, אבל זה מאתגר מאוד ליצור כמה הרגלים באותו זמן. המטרה היא בסוף שמשהו יהיה כל כך מוכר שכשנצטרך אותו, באיזה רגע קשה, הוא פשוט יהיה שם. התרגול הוא רק כדי ליצור את הדבר הזה. המטרה היא לא לעבוד בזה לעד . אני אוהבת להקציב לעצמי שבוע של תרגול לכל רעיון. אם אהבתי- עוד שבוע, אם מיציתי, די. לא לנסות לעבוד על 20 דברים בבת אחת. פרה פרה.


2. תזכורות:

תגידי, באמת נראה לך שבין אלפי הסידורים ומאות הבלת"מים שצצים בכל יום את תזכרי לעצור ולהיות בהווה? יש לך מספיק דברים על הראש. רוצה לתרגל? תזכירי לעצמך. תוציאי ממש עכשיו את הטלפון ושימי לך תזכורת למתי שבא לך- פעם ביום, שבע פעמים ביום, כמה שמתאים לך בשעות שמתאימות לך

(לא כש"צריך", כשיש סיכוי שיבוא טוב ואשכרה תעשי את זה)


3. לעשות על הדרך:

מדיטציה היא לא רק לעצום עיניים ולזמזמם אום. מדיטציה היא כל תרגול תודעתי. מיינדפולנס למשל, כמו עוד מיליון תרגולים מהממים אחרים, אפשר לעשות תוך כדי המון דברים- שטיפת כלים, מקלחת, הליכה, אפילו נהיגה (לפחות בדרכים מוכרות ובזמנים מתאימים). לא רק שזה אפשרי, זה ממש עדיף. הרגעים המעטים שנותרו ביום שבהם אנחנו לא בוהים באיזה מסך הם הזמן שבו התודעה שלנו הכי משתוללת בכל מני אירועים של ביקורת עצמית, תרחישי אסון לעתיד נבירה מכאיבה בעבר וכדומה. ממש עדיף לעשות משהו אחר דווקא בזמנים האלו שה"מאנקי מיינד" (המוח הקדחתני שלנו) פנוי להשתולל ולעשות לנו בלגן ברגשות.


4. לשאול איך זה יכול לעזור לי:

בסופו של דבר יש מיליון כלים והם אמורים לעבוד אצלנו, לא אנחנו אצלם. כשאני מתרגלת איזה כלי, המטרה שלי היא שברגעים הקשים הוא יעזור לי איכשהו. שוב התעצבנת על הילדים? עוד פעם נפלת לאיזו דרמה רגשית שאת מתביישת בה? פישלת? אין צורך להשקיע זמן בלהלקות את עצמך. אם זה כבר היה בא לך בקלות הרי לא היית מתרגלת את זה. אם היית בודהה כבר היית יושבת על איזה הר בחיוך שליו. אם אנחנו כאן, כנראה שאת בלמידה. גם אני. זה אחלה. בואי לא נתיימר להיות מוארות, סבבה? בואי נשאל את עצמנו רגע איך הכלי הזה יכול לעזור לי פה. לא תמיד זה יהיה ברור, אבל עצם השאלה, עצם המעבר מלמה לאיך, כבר עושה שינוי. ואם הכלי הזה מתאים לך- הוא גם יעזור לך בפועל. אם הוא לא עוזר, הוא לא מתאים לך, אפשר לשחרר אותו באהבה. מזכירה, את לא אמורה לעבוד אצלו, הוא אמור לעבוד אצלך.


5. פרופורציות

את לא תהיי מושלמת. אקהרט טולה, שנחשב לאדם המואר בעולם אומר "אתה חושב שאתה מואר? לך תבלה סופש עם ההורים שלך, נראה אותך מואר". המטרה של כל זה היא לא להיות מושלמת, לא לכבות את הרגשות הרעים, ובטח לא להיות רובוט מתפקד על. את תמשיכי להתבאס מדי פעם, לפשל, את תישארי אנושית. וזה לא דבר רע. מה באנו לעשות בעולם הזה אם לא ללמוד, לטעות, ליפול, לקום, ללמוד? מבחינתי המטרה של כל זה היא שהדרך הזאת תהיה יותר נעימה, מספקת ומדויקת לך. בבקשה תשתמשי בכלים האלה עבורך ולא נגדך. את מהממת כמו שאת. קלישאה, אבל אחלה קלישאה.


רעיונות וטיפים לתרגול:


כשאת בוחרת, בבקשה אל תבחרי משהו שיעשה אותך "טובה יותר", בחרי משהו שיעשה לך טוב.

קחי את זה כמשחק. שכחת? לא קרה כלום. תרגלת? מעולה! קיבלת נקודה במשחק

ואני מזכירה, אחד אחד בבקשה


- הוקרת תודה: עושה הכי טוב שיש, ובלעדיה אפשר להיות גם מליונרית ולהרגיש ענייה. כשאת נזכרת לתרגל פשוט תגידי תודה על 3-5 דברים שנוכחים כרגע סביבך. את באוטו? אחלה, אפשר להודות על המזגן שעובד ועל השיר המגניב ברדיו. זה ממש לא חייב להיות ברומו של עולם. אין סביבך משהו? בכל רגע נתון יש אלפי מנגנונים שפועלים מעולה בגוף שלך (גם אם יש אחרים שלא) תמיד אפשר להתייחס אליהם. חפשי את הדברים הקטנים.


- אגנוסטיקה: התרגול הכי שווה! הדרך הבטוחה להכניס ים של רוגע לחיים. את עוד לא מכירה??? בואי להכיר כאן https://www.noamagnostica.com/

- חמלה: פשוט לעבור מפוקוס על הביקורת, על התוצאה, לפוקוס על האתגר שיצר אותה. מישהו חתך אותך בכביש. אוקיי, אפשר להגיד שהוא אדיוט, אבל אפשר גם לחשוב שאולי הוא ממש לחוץ וחסר סבלנות, ואלו תכונות ממש מבאסות להיתקע איתן. אחלי לו משהו טוב והמשיכי בדרכך (רוצה לתרגל חמלה?? בשביל זה יש את האתגר המהם! https://www.noamagnostica.com/challenge-page/5b702bfd-2e6e-493c-bf4a-be2493c9702c )


- להרגיש רגשות: במקום לחשוב עליהם, להילחם בהם, להצדיק אותם או לתת להם שם, התחברי לרגע לגוף והרגישי איך הם מרגישים בגוף. רק תני להם מקום.


- מיינדפולנס: מיינדפולנס זה פשוט להיות ברגע הנוכחי. הדרך הכי קלה לעשות את זה היא להתחבר לחושים. דמייני לרגע שאת רק עיניים.. רק מתבוננת סביב ורואה... בלי פרשנות, בלי יפה או לא יפה... רק סקרנית לגבי מה יש כאן לראות... אפשר גם רק לכמה רגעים... אחר כך דמייני שאת רק אוזניים... רק הקשיבי לצלילים שמסביב... היי העור שלך ושימי לב לתחושות הפיזיות.. לבגדים שעל הגוף... לכל מני מקומות בגוף... הריחי... שימי לב איזה טעם יש בפה.. בלי טוב ורע.. רק לחוות... זה הכל. זה יכול להיות כמה רגעים או כמה זמן שמתאים לך. מה שמתאים ונעים.


- להתבונן במחשבות: דמייני שאת לוקחת צעד אחורה בתוך הראש שלך ואת מתבוננת ממרחק במחשבות שלך, כמו בסרט. אל תיבהלי ממה שאת פוגשת- אצל כולנו יש שם בלגן. עולה בך ביקורת על המחשבות שפגשת? יופי, זו עוד מחשבה להתבונן בה. לא צריך לעשות שום דבר עם המחשבות האלה, רק להתבונן. זה אחד התרגולים החשובים שיש.


- תופסת מחשבות: איזה מחשבות מערבבות אותך- ביקורת עצמית? ביקורת על אחרים? מחשבות על מה יהיה? על מה היה? שחקי איתן תופסת. פשוט חפשי אותן, וכשאת מוצאת, קיבלת נקודה. לא צריך לעשות יותר כלום, רק לתפוס.


- איך זה הדבר הכי טוב שיכל לקרות לי: קרה משהו רע? אולי לא קורה שום דבר? השאלה המוזרה הזאת היא שאלה מעולה! היא יכולה לעזור לנו ליצור קסמים מתוך ההפך הגמור. תרשי לעצמך להיות יצירתית ולעוף, גם אם לא תיישמי, תמצאי תשובה שתעלה על הפנים חיוך.


- תרגול קבלה: משהו מבאס? במקום להתווכח, לבקר או לנסות לפתור, פשוט להגיד לעצמך "ככה זה עכשיו". זה הכל. אם בא לך ללכת לשלב הבא "ככה זה עכשיו וזה אחלה כמו שזה". פשוט ככה. לא צריך להוכיח, רק להגיד לעצמך. 200 פעם ביום על כל הדברים הקטנים והגדולים שאת רגילה להתבאס עליהם.


- התמרכזות: דמייני שיש קו שעובר ממש באמצע הגוף שלך, בדיוק במרכז מלמעלה למטה. מתחיל קצת מעל הראש שלך ונגמר קצת מתחת לכפות הרגליים. דמייני שכשאת מתחברת אליו הכל מתאזן ומתמזג. זה הכל. נעים, לא?


אם יש לך עוד רעיונות תכתבי לנו בתגובות


אני ממליצה לשים תזכורות למתי שנוח לל למשך שבוע ובסוף השבוע לשים לב איך זה השפיע. אפשר להמשיך, אפשר להפסיק, אפשר לעבור לדבר אחר... מה שבא לך!

רק מזכירה שזה אמור לעבוד בשבילך, לא את בשביל זה. אפשר לעשות שינויים מתוך מאבק ומאמץ, אבל לגמרי אפשר גם בהרמוניה וכיף


בהצלחה, ולא פחות חשוב- בהנאה!


240 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page